"Ақмола облысы білім басқармасының Аршалы ауданы бойынша білім бөлімінің Аршалы кентінің  жас техниктер станциясы " коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Комунальное государственное учреждение « Станция юных техников п.Аршалы, отдела образования по Аршалынскому району управления образования Акмолинская области"

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Шығармашылық тұлғаны қалыптастыру

04.03.2024

Олар мектеп туралы сөйлескенде, өрнек жиі қолданылады: бәрі мұғалімнен басталады. Мұғалімнің жалпы мәдениетінің деңгейі, оның білімі, мінез – құлқы, тек оқу жағдайында ғана емес, оның талғамы, қысқаша айтқанда, оның бүкіл тұлғасы оқу процесінің негізі болып табылады.

Бір адамның екіншісіне әсер етуінің құпиялары әлі зерттелмеген, бірақ кез-келген жағдайда адамдар бір-біріне тікелей және тікелей әсер етеді, мысалы, сөздерді айту арқылы және жанама түрде – тек олардың кім екендігі, қалай киінетіні, өзін қалай ұстайтыны және т. б. ата-аналармен бірге мұғалімдер кейіпкерлерді жобалаушылар. Мұғалім оқушыға ең бастысы – өмір мен жұмысқа деген қызығушылықты бере алады, іздеуге, білуге, үйренуге, жаңа нәрселерді түсінуге және техникалық шығармашылықпен айналысуға болатын жолдарды көрсете алады.

Шығармашылықты оқыту мәселелеріне жүгінсек, қажетті ескертпе жасауға болады. Техникалық шығармашылықты оқыту мәселесі әлі де аз дамыған. Сонымен қатар, техникалық шығармашылықты үйретуге бола ма деген пікірталастар әлі де бар.

Алайда, егер шығармашылық түсініксіз құбылыс болып табылады және оны ынталандыру қиын ғана емес, сонымен бірге ғылыми тұрғыдан зерттеу мүмкін емес деген экстремалды көзқарасты жоққа шығаратын болсақ, онда ғылым мен практикалық әзірлемелерді ескере отырып, мынаны қарастыруға болады: шығармашылықты үйретуге болады және қажет.

Балаларға техникалық шығармашылықты үйрету кезінде қандай әдістерді қолдануға болады? Бүгінгі таңда мұндай оқытудың жалпыға бірдей танылған әмбебап әдістері жоқ деп айту керек.

Технологтардың пікірінше, техникалық шығармашылық адамның жасына қарамастан, оның қызметінің барлық салаларында көрінуі мүмкін, барлық адамдар әр түрлі дәрежеде болса да, шығармашылық қабілеттері, дағдылары мен дағдылары дамуға мүмкіндік береді.

Шығармашылықтың анықтамаларында, әдетте, бір ортақ нәрсе бар: бұл, ең алдымен, бұрыннан бар нәрседен өзгеше жаңа нәрсе жасау туралы. Психологиялық тұрғыдан алғанда, кейбір анықтамалар тым категориялық болса да (құру туралы сөз болғанда - "ешқашан" - бұрын-соңды болмаған), дегенмен, шығармашылықты анықтаудағы басты нәрсе дәл осы немесе басқа өнімді (материалдық немесе рухани) құрумен байланысты, ол өзіндік ерекшелігімен, ерекше болуымен сипатталады., маңызды нәрсе пішіні мен мазмұны бірдей мақсаттағы басқа өнімдерден ерекшеленеді.

Сондықтан шығармашылықтың психологиялық анықтамасында субъективті маңыздылықтың дәл осы сәті көрініс табуы маңызды: Шығармашылық-бұл белгісіз субъект үшін бұрын бір нәрсені құруға, ашуға ықпал ететін әрекет.

Педагогикада, егер сіз шығармашылық іс-әрекетке ерте жастан үйренбесеңіз, онда балаға келесі жылдары орындау қиын болатын зиян келтірілетіні дәлелденген деп саналады.

Ересектердің ғылыми-техникалық шығармашылығы туралы айтқанда, бұл ғылымнан өндіріске дейін ғылымның жетістіктерін игеруге, оларды практикаға енгізуге және нәтижесінде белгілі бір экономикалық нәтиже алуға мүмкіндік беретін "көпір" түрін білдіреді.

Сол ұқсастық бойынша жасөспірімдердің техникалық шығармашылығы-мектепте алған білімдерінен бастап, үйірмелерде, техникалық тәжірибеде, кәсіпте алған арнайы білімдеріне дейін "көпір". Бұл жолды қазіргі заманғы ғылым мен техниканың шыңдарына көптеген көрнекті дизайнерлер, өнертапқыштар, ғалымдар өтті.

Оқытқан дұрыс, уақыттың шұғыл талабын тәрбиелеген дұрыс. Педагогикалық еңбектің тиімділігі әр мұғалімнің оқу процесін жетілдірудегі өз мүмкіндіктерін қаншалықты білетіндігіне, оқыту сапасын арттырудың жолдары мен құралдарын табуына байланысты.

Қоғам балаларды тәрбиелеу мен оқытуды сеніп тапсырған мұғалімдердің белсенділігі, бастамасы, шығармашылық ізденісі осы күрделі міндеттерді сәтті шешудің қажетті шарты болып табылады.

Техникалық шығармашылық бойынша сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастырудың негізгі нысаны-бұл белгілі бір техника саласына ерекше қызығушылық танытатын оқушылардың ерікті бірлестігі ретінде үйірме.

Үйірмедегі сабақтардың мақсаты-оқушылардың техника мен еңбекке деген қызығушылығы мен сүйіспеншілігін, шығармашылық қабілеттерін дамыту және қосымша білім алу. Баланың жас ерекшеліктерін және жеке ерекшеліктерін ескере отырып, қызмет түрін ерікті таңдау қағидаттарында конструкторлық Дағдылар мен дағдыларды қалыптастыру.

Егер бірінші және екінші оқу жылындағы үйірмелерге арналған бағдарлама оқыту сипатына ие болса және сабақтар фронтальды әдіспен жүргізілсе, онда үшінші оқу жылындағы және одан кейінгі жылдардағы үйірмелерге арналған сабақтардың тақырыбы көптеген мәселелерді қамтиды және дайындалған үйірмелерге және үйірменің білікті басшысына арналған. Бұл сабақтар әр үйірмешімен жұмыс істеудің жеке әдісіне негізделген.

Үшінші оқу жылындағы және одан кейінгі жылдардағы үйірменің барлық жұмысын үйірмешілердің өз бетінше құрастыру дағдыларын игеруіне, эксперименттік – зерттеу жұмысына қызығушылықты дамытуға бағыттаған жөн.

Бұл сәт үйірме жетекшісінің жұмысындағы ең маңызды нәрсе, өйткені егер үйірмеші қолөнерші ретінде жұмыс жасаса, тек көшбасшының айтқанын орындап, модель жасау техникасына өзіндік бір нәрсе енгізбесе, онда ол көп ұзамай скучно болады және ол үйірмеде жаттығудан бас тартады.

Мұндай жағдайда мұғалім өз оқушыларының серіктесі, пікірлес адамы ретінде әрекет етеді, оларды бірлескен шығармашылық жұмыс, ортақ іс, қызығушылықтар мен хоббилердің ортақтығы біріктіреді. Мұндай ұстаным жасөспірімді тек өзінің педагогикалық әсерінің объектісі ретінде қабылдауды жоққа шығарады, нәтижесінде тек білім, Дағдылар, іс-қимыл әдістері беріледі.

Әр жасөспірім өзінің мүмкіндіктерімен, жеке қабілеттерімен, бейімділіктерімен ерекшеленеді. Осы ерекшеліктерді ескеру, баланың, жасөспірімнің, жасөспірімнің жеке және жас ерекшеліктеріне сәйкес келетін оқыту мен тәрбиелеудің мазмұнын, әдістерін таңдау қажеттілігі педагогикалық еңбек заңдылығын құрайды.

Жоғарыда айтылғандай, оқудың бірінші жылындағы балалармен фронтальды оқыту әдісі қолданылады. Теориялық материал мен түсініктеме бір уақытта бәріне беріледі. Өндірілген модельдер барлық үйірмелер үшін мүмкін.

Оқытудың екінші жылында модельдердің дизайны күрделене түседі. Балалардың дағдылары мен дағдылары біртіндеп әр түрлі болады. Сондықтан оқытудың басқа әдістерін қолдануға тура келеді. Әр адамға сараланған түрде жақындау, яғни жеке оқыту әдістерін қолдану. Практикалық жұмыстардың тақырыбы бұған міндетті. Бұл кезеңде балалардың дағдылары, дағдылары мен қабілеттері бойынша бөлінуі байқалады. Баланың шығармашылық тұлғасы белсендіріледі.

Үйірменің жұмысы өз ізін қалдырады – спорттық фокус.

Модель жасау-бұл жарты нәрсе, оны әлі де ұшуға мәжбүрлеу керек, содан кейін жарыстарға қатысу керек. Спорттық бағыт жұмыстың тақырыбын анықтайды.

Біздің мұғалімдер үйірмелерді модельдердің белгілі бір класына бағыттауға тырысады, яғни .егер ол планер, кеме, автомобиль моделін жасаса, онда ол модельді құрастыру технологиясын үнемі жетілдіріп отыруы керек, Жеке түйіндер мен механизмдерді жасаумен, модельде бөлшектерді жасау технологияларын жасаумен және т. б. басқаша айтқанда, кейінгі модель бұрынғыдан жақсы болуы керек.

Үйірменің жұмысына өзінің ізі мен спорттық бағыты қойылады.

Модель жасау-бұл жарты нәрсе, оны әлі де ұшуға мәжбүрлеу керек, содан кейін жарыстарға қатысу керек. Спорттық бағыт эксперименттік-зерттеу жұмыстарымен тығыз байланысты. Спорттық фокус бағдарламаның практикалық бөлігінде де өз ізін қалдырады, өйткені үйірмешілер жылына бір емес, екі немесе үш модель жасауы керек. Бұл модельді жасау үшін шыдамдылық, табандылық пен дәлдік қажет, өйткені үйірмеші өз жұмысының нәтижесін жылдың аяғында немесе одан кейін ғана көреді.

Практикалық жұмыс кезінде кружковец барлық технологиялық міндеттерге тап болады – жеке тораптарды, басқару жүйелерін және модельді құрастыру технологияларын жасау, өйткені бұл модельдерді өндірудің ұқсастықтары жоқ. Мұнда тәуелсіз дизайн дағдылары пайда болады.

Модель жасалғаннан кейін оны қозғалуға мәжбүрлеу керек, содан кейін жарыстарға қатысу керек. Бірақ бұл да қиын кезең емес, өйткені мұнда дайындық кезеңінде жасалған барлық әзірлемелер тексеріледі.

Станоктарда жұмыс істеген кезде мұндай балалардың дағдылары мен дағдылары мектептегі құрдастарына қарағанда әлдеқайда жоғары. Және олар мүлдем басқаша ойлайды. Олар әр іске шығармашылықпен қарайды.

Қорытындылай келе, қосымша білім беру мекемелерінде қызмет түрін ерікті түрде таңдауға негізделген оқу-тәрбие процесі жақсы нәтиже береді деп айтқым келеді.

Әр бала өзіне ұнайтын нәрсені табады. Әр түрлі балалар бізге сабаққа келеді – жаман және жақсы, бірақ өз ісін тапқаннан кейін олар түбегейлі өзгереді.

Жаман балалар жоқ, тек педагогикалық тұрғыдан қараусыз қалған балалар бар. Қосымша білім беру мұғалімдері біреудің қателіктерін түзетуі керек.

Мұндай балалардың ішінен үйірме басшылары тарапынан оларға жанашырлықпен қараған кезде өз ісінің жақсы мамандары, яғни басшы сүйенетін шығармашылық тұлғалар шығады.

Әрине, барлық жігіттер ұшқыш, кеме капитаны немесе механик бола бермейді, бірақ олардың барлығы техника мен шығармашылыққа қосылады

Просмотров: 1050


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст