"Ақмола облысы білім басқармасының Аршалы ауданы бойынша білім бөлімінің Аршалы кентінің  жас техниктер станциясы " коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Комунальное государственное учреждение « Станция юных техников п.Аршалы, отдела образования по Аршалынскому району управления образования Акмолинская области"

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ашық сабақ қосымша білім беру педагогы Коростелева Г. Н. Бөлім: туризм-өлкетану Тақырыбы: жаяу туризм элементтері бар жерге бағдарлау. Қатысушылар: үйірмешілер-топ 3 оқу жылы (12 адам)

04.10.2021

"Туризм-өлкетану"

Қазіргі өмір сүру және білім беру жағдайлары үйірмелердің психофизикалық жағдайына жоғары талаптар қояды. Осыған байланысты балаларды дене шынықтыру арқылы сауықтыруға, тәрбиелеуге және дамытуға деген көзқарастарды іздеу олардың дене дайындығын арттырып қана қоймай, сонымен бірге олардың ақыл-ой, танымдық қабілеттерін, азаматтық-патриоттық қасиеттерін дамытып, оларды өмірге дайындауға мүмкіндік береді. Арнайы әдебиеттерді талдау, практикалық тәжірибені зерттеу осындай тәсілдердің бірі қосымша білім беру мекемелерінде де, отбасылық демалыста да мектеп оқушыларымен жұмыс жасауда туризм құралдарын қолдану екенін көрсетті.

Туризм ойынды, спорттық жаттығуларды және гимнастиканың бір түрін шебер үйлестіреді. Орман алқабына, Дала өлкесіне жорықтар, серуендер, экскурсиялар, таза ауадағы сабақтар, ойын-сауық арқылы балалар қажетті тәжірибе алады, зерттеуді, байқауды үйренеді және өз денсаулығына қамқорлық жасайды.

Орманға, өзенге, түрлі ескерткіштерге туристік серуендеу әрқашан жағымды эмоциялар, қуанышты қарым-қатынас, өз күштерін бағалау және жаңа кедергілерді жеңу мүмкіндігі болып табылады.

Алайда туризмнің құндылығы сауықтыру және физикалық даму мәселелерімен шектелмейді. Серуендер мен экскурсиялар балаларға ең маңызды адамгершілік қасиеттерді тәрбиелейді. Табиғатта серуендеу кезінде балалар осы таңғажайып табиғат әлеміне қосылады. Естелік орындарға экскурсияларда балалар біздің еліміз, өлкеміз бен қаламыз туралы көп нәрсе біледі. Бұл балалардың патриоттық тәрбиесіне ықпал етеді, олар өз Отанын сүюге және қорғауға үйренеді.

Турист-оқушының жалпы дайындығына мыналар кіреді:

1 Теориялық дайындық:

- өлкетану: туған қаласы туралы білімді қалыптастыру, табиғатта өзін-өзі ұстау ережелері туралы білімді қалыптастыру

- топографиялық: қарапайым схемалармен, карталармен жұмыс.

-жергілікті жерде, заттық-кеңістіктік ортада бағдарлау

- дене шынықтыру, туризм саласындағы білімді қалыптастыру

2 жеке қасиеттерді, достық қатынастарды қалыптастыру:

- педагогикалық жағдайларды модельдеу

- туристік рөлдерді орындау

3 Дене шынықтыру:

- жаяу серуенде дағдыларды қалыптастыру

– физикалық қасиеттерді дамыту-төзімділік, жылдамдық, икемділік, жалпы үйлестіру қабілеттері

4 Техникалық және тактикалық дайындық:

- жаяу серуендеуде қозғалыс техникасын меңгеру

- орынды таңдау

- ересектердің көмегімен жорық өткізуді ұйымдастыруға қатысу

- табиғи кедергілерді ұтымды еңсеру.

 

Туризм-дене тәрбиесінің құралы ретінде формасы мен мазмұны бойынша әртүрлі қозғалыс әрекеттерін қамтиды. Дене шынықтыру міндеттерін дене тәрбиесінің басқа құралдарымен – ойындармен, спорттық жаттығулармен, гимнастикамен бірге ғана шешуге болады. Үйірмелермен жұмыс жасауда туристік дайындықтың барлық түрлерінің мазмұнына сүйене отырып, ол мыналарды қамтиды: а) физикалық қасиеттерді, үйлестіру қабілеттерін дамытуға, табиғи кедергілерді ұтымды жеңуге және жаяу және шаңғы серуендеріндегі қозғалыс техникасын игеруге бағытталған табиғи және әлеуметтік ортаны барынша қолдана отырып физикалық жаттығулар;

б) кеңістіктік бағдарларды дамытуға арналған арнайы қозғалыс тапсырмалары;

в) үй-жайда және жергілікті жерде іздеу жағдайлары бар қозғалмалы ойындар;

г) мектепке дейінгі балалар үшін қол жетімді қолданбалы көпсайыс туристік жаттығулары (түйіндерді тоқу, рюкзактар төсеу және т. б.);

д) туризм құралдарына баланың адамгершілік қасиеттері қалыптасатын және қоршаған әлем танылатын туристік қызметтің өзі де жатады, ал осы қызметтегі ауыстырылатын туристік лауазымдар өздерін танудың құралы болып табылады. Туризмнің аталған құралдары жұмыс тәжірибесінде қалыптасқан дене шынықтыру-сауықтыру жұмыстарына және балалардың белсенді демалысына ғана емес, сонымен қатар үйірмелердің дене тәрбиесі бойынша оқу жұмысына да енгізілуі мүмкін.

 

Жоғары мектеп жасындағы (14-16 жас)балалармен туризм құралдарын пайдалана отырып жұмыс істеу нысандарын жіктеу

 

Оқу жұмысы күн режиміндегі дене шынықтыру-сауықтыру жұмысы белсенді демалыс

Балаларға арналған танымдық сабақтар:үй-жайда, ауада:

* әңгімелер;

* дидактикалық ойындар;

* конкурстық тапсырмалар;

* ойын-сабақтар;

. проблемалық жағдайлар

Дене шынықтыру сабақтары: ауада:

* табиғаттану;

* жаяу жүру-барлау;

* серуендеу-іздеу;

* ойын сабақтары

* жаттығу сабақтары

* сюжеттік-рөлдік сабақтар

* дөңгелек жаттығулар

* сабақтар-туристік топтар арасындағы жарыстар * серуендеу кезінде күнделікті өмірде қажетті дағдыларды қалыптастыратын физикалық жаттығулар;

* топографиялық серуендер;

* іздеу жағдайлары қосылған ашық ойындар;

· табиғи және әлеуметтік нысандарды пайдаланатын ойын кешендері * туристік Мерекелер;

* туристік ойын-сауық;

* денсаулық күндері;

* ата-аналармен бірге слет-жорықтар

 

 

Балалармен ұзақ туристік сапарға шықпас бұрын, оларды осы қызықты спорт түрімен таныстыру керек. Ол үшін теориялық сабақтардың бірнеше конспектілері жасалды, олар арқылы балалар біледі: туристер кім, адамдар туризммен не үшін айналысады, турист болу үшін не білу керек және не істеу керек. Балалар рюкзактарды дұрыс төсеу, топографиялық белгілерге сәйкес қозғалу, компас пен маршрут картасын пайдалану, шатыр төсеу, от жағуға орын дайындау, жабдықтарды тексеру және көлік құралдарын дайындау дағдыларын игеретін практикалық сабақтар . Негізгі мазмұны туризм туралы білімді бекіту болып табылатын дидактикалық ойындар. Қажетті білімді игергеннен кейін ғана сіз науқанға бара аласыз

Туристік серуендеу дегеніміз-демалу және білім алу мақсатында елді мекен аумағында немесе оның маңында белсенді жүру әдісімен қысқа уақытқа (1-4 сағат) топтық шығу.

Туристік экскурсия оқу-танымдық мақсатта бір немесе бірнеше экскурсиялық объектілерге топтық бару ретінде қарастырылады.

Туристік жорық-бұл белгілі бір бағыт бойынша топтың таным, физикалық даму, жолда қоғамдық-пайдалы және өлкетану жұмыстарын орындау, белгілі бір спорттық-туристік нормативтер, мазмұнды демалыс мақсаттарымен белсенді қозғалу тәсілімен өтуі.

Жорықтың спорттық мазмұнына мыналар жатады:

* табиғи кедергілер (арқан өткелдері, көтерілістер, түсулер, өткелдердің ұзындығы, жорықтың жалпы километражы),

* компас және карта бойынша бейтаныс жерде бағдарлау,

* автономды өмірді қолдау,

* туристік-өлкетану жұмысы.

Туристік жорықты әртүрлі мазмұнмен толтырған кезде туристік жорықтың педагогикалық құндылығы артады.

Көрсетілген дене шынықтыру жаттығулары дене шынықтыру сабақтары түрінде жүргізілетін оқу жұмысында; күн режиміндегі дене шынықтыру-сауықтыру жұмысында іске асырылады. Оған-таңғы гимнастика, күндізгі ұйқыдан кейінгі гимнастика, ашық ойындар және таңғы және кешкі серуендердегі дене жаттығулары, дене шынықтыру минуттары; педагогтың бақылауымен жүргізілетін дербес қозғалыс қызметінде, отбасымен жұмыста, белсенді демалыста, дене шынықтыру бос уақыттары, Мерекелер, денсаулық күндері, демалыс күндерінің жорықтары түрінде өткізілетін іс-шаралар жатады

 

Жоғары мектеп жасындағы балалардың туристік дағдыларын игеру бойынша сабақтар бағдарламасы

"Туризм-өлкетану".

 

Бағдарламаның мақсаты: мектеп туризмі туралы түсінік қалыптастыру.

Міндеттері:

- дене жаттығуларын орындау барысында ағзаның негізгі мүшелері мен жүйелерін дамыту арқылы балалардың бейімделу және функционалдық мүмкіндіктерін кеңейту.

- қозғалыстардың табиғи түрлерін жетілдіру және қозғалыс тәжірибесін байыту (туристік көпсайыстың қарапайым жаттығуларын үйренеді, кеңістікте бағдарлауға арналған қозғалыс тапсырмаларын орындайды)

- баланың дене дайындығының негізі ретінде үйлестіру қабілеті мен шыдамдылықты дамыту

- салауатты өмір салтын қалыптастыру.

- психикалық процестердің дамуына ықпал ету және дене шынықтыру мен туризм, өлкетану саласындағы білім көлемін кеңейту ;

- олардың мүмкіндіктеріне бейімделген ойын-сауық іс-әрекеті процесінде жеке тұлғааралық, атап айтқанда достық қатынастарды қалыптастыру.

- балалардың рухани-патриоттық сезімдерін, адамгершілік қасиеттерін тәрбиелеу.

Іске асыру мерзімі-жыл ішінде

Қатысушылар саны-12 адам топтарға бөлінген (2 адамнан).

Бағыттары:

- ата-аналармен жұмыс (әңгімелер, кеңестер, ата-аналар жиналыстары, сауалнамалар және т. б.)

- педагогтармен жұмыс (кеңестер, ұсыныстар, ашық сабақтар)

- балалармен жұмыс (әңгімелер, экскурсиялар, жорықтар).

мектеп туризмі бірқатар компоненттерді қамтиды:

- дене шынықтыру-сауықтыру

- әлеуметтік-коммуникативтік

- эстетикалық

- танымдық

- эмоционалды-психологиялық

Туризм және туристер

Әңгіме тақырыбына:

а) туристер кімдер?

б) Туризм және оның түрлері (жаяу, тау, су, вело-, мото-, авто - және т.б.).

в) тоқтап қалу ережелері.

г) табиғи жағдайда туристердің жүріс-тұрыс ережелері.

д) серуенде жүріс-тұрыс ережелері.

Просмотров: 609


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст